כך תסייעי בניהול כלכלת הבית בחוכמה

    כרמי אור 1 Comment on כך תסייעי בניהול כלכלת הבית בחוכמה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כלכלת המשפחה הוא נושא מורכב ורחב שמשלב בתוכו תחומים רבים. בין אם נרצה ובין אם לא, הערכים האישיים והמשפחתיים שלנו תלויים בתקציב כלכלי. נכון להיום, בקיום מצוות, צדקה, חינוך, שבת וכיו"ב הם פועל יוצא של ניהול כלכלי, כי מי שלא מנהל את הכסף, הכסף מנהל אותו.

    אם לא נשקיע בסדרי עדיפויות ותקשורת מקדמת סביב ניהול התקציב, ברוב המקרים, נאלץ "לכבות שריפות" ולחיות תחת לחץ. בשש השנים האחרונות פגשתי מאות משפחות שנקלעו לסחרור כלכלי שמשך איתו את הזוגיות וההורות למחוזות לא נעימים. מקומה של האישה מתברר כמהותי במיוחד.

    כנשים, אנחנו חושבות לטווח ארוך ומגנות על הצאצאים שלנו ולכן בכל הנוגע לקבלת החלטות כלכליות יש לנו אורך נשימה מוגבר ואנו יכולות לראות את התוצאה הרבה לפני שהיא מגיעה מה שנותן לנו כוח לרוץ למרחקים ארוכים. יתרון יחסי זה אינו בא לידי ביטוי כשהאישה אינה מעורבת בכלכלת משק הבית.

    נשים רבות רגילות שהגברים מנהלים את ענייני הכספים ומושכות את ידן מהנושא. המפגשים הכי קיצוניים שלי עם התופעה מגיעים בצורת טלפון בהול מחברה של מישהי שזה עתה התאלמנה ח"ו או התגרשה ואין לה שמץ של מושג מה עושים עכשיו עם כל הניירת, הביטוחים, חשבונות הבנק וזכויות הפנסיה… המלצתי היא להיות מעורבת מראש. מעורבות כלכלית בתכנון החודשי / שנתי, טומנת בחובה רווחים ישירים ועקיפים.

    ראשית המיומנות הכלכלית נדרשת לבניית משפחה יציבה וקבלת ההחלטות יכולה לשנות את חיי כל בני הבית. שנית, התקשורת סביב הכנת התקציב מפתחת את הזוגיות והשותפות בין שני בני הזוג. הרגלים ישנים שאינם משרתים את טובת המשפחה יכולים להשתנות ובמקומם נוכל לאמץ דרכי פעולה חדשות. כמו בתחומים רבים נוספים, השקעת הזמן במניעה ושילוב מאוזן בין מטלות היומיום הרבות, תמנע מצבים בעייתיים שבהם בזבוז הזמן על "כיבוי שרפות" גדול הרבה יותר…

    בשל שלום בית, חשוב לזכור ששינוי צריך לבוא בהדרגה. כלל, זוגות רבים אינם רואים את חלוקת המשאבים באופן דומה אך לא עוסקים בנושא במשך שנים רבות. אם רוצים להגיע לעמק השווה ולסמן מטרות משותפות ראוי להעזר באיש/ת מקצוע המשלב/ת את התחום הכלכלי והטיפולי / זוגי כדי לגעת בנושאים הרגישים יותר בעדינות שתוביל לבנייה נכונה. זוגות רבים מעידים כי רוב חילוקי הדעות בבית נובעים מחוסר הסכמה או קשיים כלכליים ולכן לכתחילה יש לברר את העניין ולא להזניחו. בנייה נכונה של יסודות כלכליים איתנים תבסס את הבית ותביא רוגע ושמחה בין בני הזוג ותשדר לדור ההמשך שאפשר גם אחרת.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      יישר כח!
      חבל שאין עוד מאמרים בנושא כלכלת המשפחה וניהול תקציב הדברים חשובים מאד במיוחד בתקופת הגזירות הנוכחית…